torsdag 21 mars 2013

Apotekstips!





 

Har du som jag, väldigt VÄLDIGT torra läppar och händer nu på vintern/våren? Då har jag två superbra produkter som jag varmt kan rekommendera.

Torra läppar  


Räddaren i nöden mot torra läppar är från märket "Decubal" och heter "Lips & dry spots balm". Den är väldigt dryg och känns mjuk och skön på läpparna,. Den är krämig, luktar ingenting och genomskinlig i färgen men ger lite glans.  Den här produkten hjälpte snabbt mot mina torra/spruckna läppar. Jag tar den på kvällen innan jag lägger mig och då är mina läppar mjuka och fina på morgonen. Var dock lite försiktig med att få krämen utanför läpparna eftersom den är ganska fet och kan då ge pormaskar. Du kan även använda krämen på andra torra delar såsom t.ex. armbågar. Finns på Apoteket, 30 ml för ca 65 kr.




Andra produkten som jag vill rekommendera är en grymt bra handkräm i märket "ACO" och heter "Special care, barriärstärkande handkräm". Den är extremt dryg och ganska fet, men då jag är så himla torr på händerna sjunker den snabbt in i huden. Den får mina händer att bli väldigt mjuka med ett långvarigt resultat. Du finner denna goding på Apoteket, 75 ml för endast 39 kr.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar