tisdag 2 april 2013

Sminkborstar

Fortsätter min recension på produkterna som jag beställde från E.L.F www.eyeslipsface.se


Jag beställde ett sminkborstset som heter "11 piece brush collection". Det här sätter var grymt bra!!! Så nöjd att jag köpte det. Kostar runt 400 kr vilket i sig är billigt men passa på att köpa det när hemsidan har rea. Jag köpte mitt för ca 200 kr då sidan hade 48% rabatt på allt. Jag är väldigt nöjd med alla borstarna, de känns mjuka och hållbara. Dock var det en av borstarna som lossnade från skaftet, men det var lätt fixat med lite lim. Förutom det har jag inget att klaga på. Väskan som du får med gör att dina borstar håller sig fräscha och i bra skick och den är smidig att ta med sig. Kan varmt rekommendera borstarna!



Detta innehåller setet:
Case, Eyeshadow "C" Brush, Complexion Brush, Small Angled Brush, Small Smudge Brush, Fan Brush, Powder Brush, Angled Foundation Brush, Concealer Brush, Small Precision Brush, Blush Brush and Contouring Brush.




Jag köpte även ett kompakt puder, "Pressed Powder" i färgen "Porcelain" från deras studio serie. Kostar ca 40 kr. På mig blev det här pudret lite mörkare än vad de ser ut att vara på hemsidan, det blev lagom till min hudfärg men jag var beredd på att det skulle vara ljusare. Färgen går åt det gula hållet. Helt okej hållbarhet, täcker väldigt bra. Applicera med puffen som medföljer för ett täckande resultat eller svep med puderborste för ett lättare resultat. Det är en liten spegel i locket som gör att du kan pudra på lite var du än är. Värd att testa!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar